Netheid en veiligheid aan Vierlink primeren

Op 22 september 2021, over deze onderwerpen: Jeugd

Netheid en veiligheid aan Vierlink primeren

Orde, veiligheid en netheid aan de Vierlink primeren, vindt N-VA Moorslede. Daarom diende gemeenteraadslid Gert-jan Hovaere hieromtrent een punt in op de gemeenteraad.

Camera
September betekent niet alleen de opstart van het nieuwe schooljaar, ook de jeugdbewegingen en sportverenigingen starten met een nieuw werkjaar. ,,De omgeving rond de Vierlink is grondig veranderd’’, vindt gemeenteraadslid Gert-jan Hovaere. ,,De nieuwe fietsenstalling en de bijhorende parking worden nu goed in gebruik genomen. Daarom vinden wij het belangrijk dat orde, netheid en veiligheid rond deze site bewaard en up to date blijven.’’
Zo stelde Gert-jan Hovaere een vraag over de camera op de site. ,,Die staat nu nog gericht op de straat en stuk weideland. Het lijkt ons het moment om deze geregeld bij te stellen en te richten op de nieuwe fietsenstalling, parking en de opbergboxen met het jeugdmateriaal.’’ Volgens de betrokken schepen staat de camera gericht naar de ingang van de lokalen, maar kan deze gedraaid worden. Ook is er een offerte binnen voor een bijkomende camera.

Geen vuilnisbak te bespeuren aan de nieuwe fietsenstalling en parking
Voorts klaagde N-VA het ontbreken van een vuilnisbak aan bij de toegang tot de Vierlink, fietsenstalling en parking. ,,Er is er alleen één aan het voetbalveld. Daarom vragen wij een PMD- en restafvalbak te voorzien ter hoogte van de parking. Door beide vuilnisbakken te plaatsen, kan er ook bewust omgegaan worden met sorteren.’’ Het gemeentebestuur ging niet op het voorstel in, maar N-VA Moorslede wanhoopt niet. Raadslid Aäron Pattyn stelde eerder al voor een vuilnisbak te plaatsen aan de bushalte in Slypskapelle. Ook toen werd dit van tafel geveegd, maar alsnog gerealiseerd.

Groenzone afwerken
Ten slotte kaartte raadslid Hovaere ook de gras- en bloemperkjes rond de parking staan aan. ,,Die staan er verwilderd bij. Ons lijkt het het best deze in graszone aan te leggen. Dit is het makkelijkst in onderhoud en veilig voor uitgaand verkeer. Daarnaast werken struiken zwerfvuil in de hand.’’ De gemeente opteert daarentegen voor bloeiende lage struiken.