Meer overdekte fietsenstallingen in Slyps en Dadizele

Op 10 november 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit & verkeersveiligheid

N-VA wil extra overdekte fietsstallingen plaatsen!

Gemeenteraadslid Veerle Demeulenaere vroeg om in Dadizele en Slypskapelle extra (overdekte) fietsstallingen te plaatsen.

Aan de kerk en de Vierlink in Moorslede staan al een tijdje nieuwe ruime, overdekte fietsenstallingen, in de deelgemeenten is dat veel minder het geval.

Zo zijn er in Slyps amper fietsstallingen te vinden en is het probleem ook groot tijdens Chirozondagen aan Den Ommeganck in Dadizele. Daar staan alleen gewone gewone (en verroeste) fietsenstallingen, nergens overdekte en overtreft het aantal fietsen ruim het aanbod aan fietsenrekken.

Artikel nieuwsblad 10.11.21 Bert Feys

Nabij het jeugdcentrum De 4Link in Moorslede werd onlangs een nieuwe, overdekte fietsenstalling geplaatst. “Een goed initiatief, al zouden dergelijke fietsenstallingen ook op andere plaatsen in de gemeente hun dienst bewijzen. Vooral aan het gemeenschapscentrum den Ommeganck in Dadizele is de toestand schrijnend”, aldus oppositieraadslid Veerle Demeulenaere (N-VA).

De gemeente plant alvast enkele nieuwe fietsenstallingen, ook aan den Ommeganck. “We wachten de geplande werken in de Ridder Janlaan af alvorens die te plaatsen. Ook aan De Voerman komt er een, maar daar wachten we eerst de werken in de Azalealaan af”, aldus schepen Jürgen Deceuninck (STERK). De gemeente bekeek ook de mogelijkheid om een overdekte fietsenstalling te plaatsen aan het gemeentelijk domein ’t Torreke. “Daar beschikken we echter over te weinig ruimte.”