N-VA Moorslede-Slyps-Dadizele gaat de uitdaging aan!

Op 12 juni 2017, over deze onderwerpen: Verkiezingen

N-VA Moorslede-Slypskapelle-Dadizele heeft beslist om met een eigen lijst naar de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018 te trekken.

De plaatselijke afdeling, die zich vorig jaar vernieuwd, versterkt en verjongd heeft, wil zich duidelijker aan de kiezer tonen en meer op het beleid wegen. Het is de ambitie van N-VA, dat ook nu deel uitmaakt van de meerderheid, om de vele positieve punten uit het beleid verder te zetten.

5 jaar meerderheid: mooi resultaat

In 2012 kwamen we, tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen, als N-VA afdeling samen op met Open VLD en onafhankelijken onder de kartelnaam Visie. Het resultaat is bekend. We haalden met ons kartel Visie 8 zetels en sloten samen met PRO een nieuwe meerderheid. Groep A werd naar de oppositie verwezen.

In januari 2013 trad de nieuwe meerderheid aan. N-VA Moorslede-Slyps-Dadizele blikt alvast positief op de afgelopen vijf jaar terug. Onze vier mandatarissen hebben tijdens deze legislatuur uitstekend werk geleverd, in een constructieve sfeer. Ook collectief (met kartel- en coalitiepartner) kunnen we een mooi resultaat voorleggen. We zijn dan ook tevreden over het gevoerde beleid. De laatste projecten tijdens deze legislatuur zijn in volle uitvoering.

Kartel? Of eigen N-VA lijst?

De gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 naderen snel. We zijn als N-VA volop bezig met de opmaak van nieuwe plannen en ideeën. Ook de wijze waarop we naar de kiezer trekken werd de voorbije maanden uitvoerig besproken. In kartel? Of met een eigen N-VA lijst?

Onze lokale afdeling heeft aftastende gesprekken gevoerd met Open VLD over een verderzetting van het kartel. Het was van meet af aan afgesproken dat N-VA Moorslede-Slyps-Dadizele zich met haar vernieuwd, versterkt en verjongd bestuur duidelijker en zichtbaarder wilde tonen aan de kiezer. Een kartelovereenkomst was niet mogelijk. Het kartel Visie houdt na deze legislatuur op te bestaan.

N-VA gaat uitdaging aan!

N-VA Moorslede-Slyps-Dadizele gaat de uitdaging aan! We gaan als vernieuwde, versterkte, verjongde en hechte groep naar de gemeenteraadsverkiezingen op zondag 14 oktober 2018.

Het is onze ambitie om de vele positieve punten uit het gevoerde beleid verder te kunnen zetten. Voor N-VA Moorslede-Slyps-Dadizele is dit geen afgesloten verhaal. Meer nog, we vragen aan de kiezer om nog meer te kunnen wegen op het gemeentelijke beleid.

Het politiek landschap wijzigt sterk in onze gemeente. We willen vanzelfsprekend eerst de keuze van de kiezers kennen. Daarna is de N-VA bereid om bestuursverantwoordelijkheid op te nemen met die partijen die ons programma zoveel mogelijk willen helpen realiseren. De voorbije 5 jaar hebben we als N-VA heel vaak de steun gekregen van zowel de meerderheidspartijen als de oppositiepartijen. Het toont aan dat we met iedereen positief kunnen samenwerken en dat onze partij en haar 4 mandatarissen het mooie werk willen verder zetten.

N-VA Moorslede-Slyps-Dadizele

maandag 12 juni ’17

N-VA Moorslede-Slyps-Dadizele gaat de uitdaging aan!