N-VA geeft nieuwe politieke generatie kansen

Op 25 oktober 2018

N-VA Moorslede-Slyps-Dadizele won op zondag 14 oktober een extra zetel in de gemeenteraad en zal met 3 N-VA gemeenteraadszetels haar rol als oppositiepartij opnemen.

Uittredend schepen Mia Wyffels (N-VA) werd als lijstduwer opnieuw verkozen in de gemeenteraad. Mia zetelt al onafgebroken van 1994 tot op vandaag in de Moorsleedse politiek. Eerst 6 jaar als ocmw-raadslid en daarna 18 jaar als gemeenteraadslid. De voorbije 6 jaren was ze actief als schepen.

“Ik ben heel dankbaar dat ik de voorbije 24 jaar aan politiek mocht doen tussen de mensen. Ik waardeer het enorm dat ik vorige zondag opnieuw de steun kreeg van veel mensen.” (Mia Wyffels)

Het deed Mia Wyffels ook deugd dat de N-VA voor het eerst met een eigen en volledige lijst kon bewijzen dat de partij haar plaats verdient in onze gemeente.

Er staat een nieuwe generatie N-VA’ers klaar om zich in te zetten ten voordele van onze inwoners. Mia wil hen alle kansen geven.

Daarom heeft ze beslist haar mandaat door te geven aan een nieuw politiek talent. Veerle Demeulenaere uit Dadizele wordt vanaf 2 januari gemeenteraadslid. Veerle wordt ook voorgedragen als N-VA fractievoorzitter.

Veerle Demeulenaere is licentiate geschiedenis en leerkracht in het middelbaar onderwijs. Als voormalig journalist volgde ze jarenlang de politiek op onze gemeente en leerde ze vele verenigingen kennen tijdens de honderden persmomenten. Veerle is ook actief als bestuurslid bij de Heemkundige Kring Dadingisila en de Gezinsbond Dadizele.

Ook lijsttrekker Filiep Terryn is tevreden dat de N-VA groep een goed resultaat heeft neergezet. Met de slogan ‘Mensen verbinden’ was het zijn bedoeling om een verbindende rol te spelen tussen de partijen om zo een stevige bestuursploeg te vormen. Hij wilde een verbindingsfiguur zijn.

“Dat Visie en Sterk op verkiezingszondag al een definitief akkoord maakten zorgde ervoor dat er onvoldoende tijd werd genomen tussen de verschillende partijen voor overleg over de inhoud en de vorm van een bestuursakkoord.” (Filiep Terryn)

Nu de N-VA haar oppositierol zal opnemen vindt Filiep Terryn het belangrijk dat dit kan gebeuren door mandatarissen die ook bij de volgende gemeenteraads-verkiezingen in 2024 hun verantwoordelijkheid willen opnemen. Daarom is het belangrijk dat ook jonge mensen echte kansen krijgen. Filiep zal zijn mandaat niet opnemen en wordt zodoende opgevolgd door Gert-Jan Hovaere.

Gert-Jan Hovaere is als 28-jarige actief op onze gemeente. Hij werkt als machine-operator bij een betoncentrale uit de streek en is daarnaast ook marketing- en salesverantwoordelijke bij Bier & Karakter. In zijn vrije tijd is hij voorzitter van Jong N-VA Moorslede,
bestuurslid bij De Klaver, Tennisclub Moorslede en in de jeugdraad.

Mia Wyffels en Filiep Terryn zijn ervan overtuigd dat de drie N-VA gemeenteraads-leden Veerle Demeulenaere, Gert-Jan Hovaere en Nicolas Verlinde een positieve oppositie zullen voeren op basis van het stevig N-VA verkiezingsprogramma.