Intergemeentelijke samenwerking voor een nieuw skatepark in Dadizele is goedgekeurd!

Op 10 november 2021

Suggestie tot intergemeentelijke samenwerking voor een nieuw skatepark in Dadizele is goedgekeurd!

Ledegem was al ruime tijd op zoek naar een geschikte locatie voor een skatepark. Moorslede had eerder een budget voorzien maar dat was ontoereikend.

N-VA gemeenteraadslid Gert- Jan Hovaere stelde enkele maanden geleden een samenwer- king tussen beide gemeenten voor. “Onze partij is uiteraard heel tevreden dat de schepen on- ze positieve suggestie tot een samenwerking met Ledegem ter harte nam en hier onmiddellijk werk heeft van gemaakt”, aldus Gert-Jan. “

Ook de opvolging van het dossier door een beroep te doen op de kennis van de skaters kan alleen maar leiden tot een goede afloop van dit project. Als de aanpak goed is, mag het ook gezegd wor- den. Met de intergemeentelijke investering van 100.000 euro in sportinfrastructuur te Dadizele wordt er tot vier keer meer geïnvesteerd dan oorspronkelijk voorzien.”

Onveilige situatie op de site Grimmertinge aanpakken

We mogen ons echter niet blind staren voor de huidige onveilige situatie op de skatelocatie op het domein Grimmertinge. Vooral bij drukke momenten zoals in het weekend is het een kwestie van tijd vooraleer een wegvliegend skatebord onder een auto terechtkomt, indien dit nog niet ge- beurd is. Een dringend ingrijpen kan hier niet wachten tot de volgende zomer. Zal de gemeente kijken om preventief en definitief de skatetoestellen al te verplaatsen naar Dadizele of kan het betonstuk tussen het pleintje en de parking volledig worden afgezonderd door middel van betonblokken zodat er toch op een veilige manier verder geskate kan worden?