Bezorgdheid om toekomst VK Dadizele

Op 22 september 2021, over deze onderwerpen: Sport

Bezorgdheid om toekomst VK Dadizele

Hebben de verschillende ploegen van VK Dadizele nog een toekomst in de gemeente? Een kandidaat-koper toont interesse in de infrastructuur van VK Dadizele in de Oliekotstraat, maar het bestuur van VK Dadizele hoopt dat de gemeente een engagement aangaat om de voetbalvelden aan te kopen. Dat is er vooralsnog niet.

Een kandidaat-koper _ buitenlandse voetbalschool _ liet een tijd geleden zijn oog vallen op de voetbalvelden en infrastructuur (nieuwe kleedkamers) van VK Dadizele, onder andere vanwege de unieke ligging. Daarop vroeg de voorzitter van VK Dadizele een onderhoud aan met het schepencollege, met de vraag of de gemeente geïnteresseerd is in de aankoop van deze velden of een engagement wil aangaan.

,,Wij hebben op de gemeenteraad gevraagd wat het resultaat was van die besprekingen’’, aldus gemeenteraadslid Veerle Demeulenaere. ,,Want het zou jammer zijn dat die hele infrastructuur verloren gaat voor de vele (jonge) voetballers van Dadizele en omstreken die aangesloten zijn bij de club.’’

Hoe zit het met die zoektocht naar een nieuwe locatie

De gemeente gaat vooralsnog geen engagement aan. ,,Onder andere omdat de infrastructuur op VK Dadizele vergund is met een tijdelijke vergunning. Maar deze vergunning is verlengbaar tot er een nieuwe locatie gevonden is. Maar hoe zit het met die zoektocht naar een nieuwe locatie, na het afspringen van een mogelijke locatie in de nabijheid van het bufferbekken?’’, vraagt Veerle Demeulenaere zich af.

,,Iedereen weet dat Dadizele geen groot grondgebied heeft, een geschikte ruimte vinden binnen de gemeente is zo goed als onmogelijk.’ En hieraan gekoppeld, is er al perspectief voor de Dadizeelse atletiekclubs? Zij zijn ook al lang een piste beloofd.’’

Uiteindelijk kwamen meerderheid en oppositie tot een consensus om samen, als voltallige gemeenteraad, een signaal te geven aan de provincie en Vlaamse overheid. Hopelijk komt er snel zekerheid over de bestemming van de gronden in de Oliekotstraat en kunnen de jeugd- en meisjesploegen en de reserven van VK Dadizele er blijven spelen. En wie weet kunnen de atletiekclubs dan ook beginnen dromen van een eigen stek!

Foto: ,,Hopelijk komt er snel duidelijkheid over VK Dadizele en de bestemming van de gronden, zodat de jeugd hier kan blijven voetballen’’, aldus raadslid Veerle Demeulenaere.