Twee obussen op enkele meters van wijk Korenwind

Op 12 september 2011

Vlakbij de wijk Korenwind liggen al een hele tijd twee obussen.  Blijkbaar werd de ontmijningsdienst Dovo hier nog niet van op de hoogte gebracht.

De obussen werden gevonden tijdens wegeniswerken voor de aanleg van een nieuwe verkaveling.  Ze liggen zomaar op straat, op enkele meters van de woningen.  "Blijkbaar moet de aannemer de politie verwittigen, maar is dat niet gebeurd", zegt buurtbewoner Stijn Verlinden.  "De werf is afgesloten met hekken maar die zijn niet volledig dicht.  Bovendien liggen die obussen en een huls daar redelijk goed in het zicht.  Ze zijn nog intact en dat is dus niet zonder gevaar.  Ondertussen liggen ze hier al anderhalve maand".

Stijn Verlinden zal vandaag zelf de lokale politie verwittigen.  Hij is bestuurslid van de plaatselijke afdeling van N-VA.  "Heel wat nieuwe inwoners weten niet dat men, bij het vinden van niet-ontplofte munitie, contact moet opnemen met de lokale politie", zegt afdelingsvoorzitter Wim Jaques.  "We pleiten daarom voor een duidelijke verwijzing, zowel op de gemeentelijke website als in de gemeentelijke infobrochure.  Dat die obussen op de Korenwind daar al zolang liggen, is onverantwoord."

Korenwind

Bron: DBEW in Het Laatste Nieuws